Shoppingtur till Tyskland!

BARA 380, 622 58 ROMAKLOSTER

VECKOSLUT  SHOPPA  I  TYSKLAND/ 3 DAGAR

Avresa Fredagen den 25 okt. klockan 16.20 Åter Söndagen 27 okt.  klockan 23.05

(Samlig vid hamnterminalen i Visby, bussfickan, kl. 15.20)

Att åka på en buss shopping skall var lite spänning,  förväntan och trygghet, det hoppas jag kunna skapa på denna resa till Tyskland över ett veckoslut. Vi bor på ett bra Scandic Hotel i Malmö som har mycket bra frukost, samt i Gremersdorf på Grünen Jäger Hotel med halvpension (middag och frukost). Hoppas på en trivsam resa.

Dag 1. Visby -  Malmö (ca 36 mil)

Avresa från Visby kl 16.20 med färjan till Oskarshamn. Efter ankomst färdas vi via Växjö och Höör till Malmö. Här stannar vi för natten på Scandic Hotell Segevång som ligger strax norr om Malmö, vi beräknar vara framme ca 23.15, med uppehåll för fika paus på halva vägen. Scandic Hotel,  Telefon: 040-6934500

Dag 2. Malmö – Heiligenhafen (ca.18 mil)

Efter frukost börjar vi vår resa söderut. Via Öresundsbron kommer vi till Danmark. Från Kastrup kör vi via Köge till Rödbyhamn där vi tar nästa färja till Puttgarden. Vi kör direkt till Heiligenhafen för shopping, här finns de flesta varor. Senare under kvällen kör vi några kilometer för övernattning och gemensam middag på Grüne Jäger Hotel. Tel,+49(0)4361 7028, www.hotel-gremersdorf.de

Dag 3. Gremersdorf – Visby (ca 54 mil)

Efter frukost vi åker norrut. För dom som vill komplettera handeln stannar vi vid pråmen i Puttgarden. Vid 12-tiden far vi åter med färjan till Rödby. Passa på att ta  förmiddagskaffe eller komplettera på färjan Vi kör samma väg genom Danmark och via Öresundsbron till Sverige. Åter på svensk mark far vi väg 23/34 genom Skåne och Småland till Oskarshamn färjan avgår kl. 20.05  till Visby där vi är kl. 23.05. Vi stannar för påfyllning av mat i Växjö (Fanten).  www.destinationgotland.se

OBS! På grund av bussens begränsade maxlast är shoppingvikten begränsad till 50-70 kg per person.

(Beroende på antal resenärer)

Pris från Visby: 2 095:-     (Anmälningsavgift 500;-) +1.595;- = 2.095;-              Enkelrumstillägg 460;.

I priset ingår: Båt- och bussresa enligt program, två hotell övernattningar i dubbelrum samt frukost, och en middag, bro- och vägavgifter i Danmark och Tyskland.

Frivilligt avbeställningsskydd 100:- betalas samtidigt med anmälningsavgiften.

Bokas snarast begränsat antal platser.

Valuta: Euro.

Anmälan till Göran Löfqvist 0498-37114 mobil:0704 975704, eller