Höstens program 2013

Nu är höstens program klart, kommer med posten inom kort
har du inte fått det kontakta styrelsen

Då vi blivit av med många tider i rehabbassängen i Visby försöker vi anordna lite gympa på land. I Visby har vi två grupper igång med olika former av gymnastik. Försök att starta gympagrupper i Slite och Hemse kommer att göras under 2013. Vi har i dagsläget ingen möjlighet att kunna erbjuda våra medlemmar att delta i vattengymnastik. Ni som medlemmar ska veta att vi arbetar mycket med frågan om att försöka få fler tider i rehabbassängen. Som det är nu är det ca 30 medlemmar som tidigare deltagit i någon vattengympagrupp och som inte fått någon bassängtid efter den omorganisation som gjordes inom rehabenheten till hösten 2012.

Fysiska aktiviteter

I lilla gymnastiksalen har vi gympa varje tisdag mellan kl. 17,00 – 18,00. Start 3/9. Varannan tisdag har vi sittgympa och varannan tisdag har vi stavgympa. Du som vill pröva på alternativt vara med kontakta Eva Gardell telefon: 210787 eller 0760 -500787.

På torsdagarna har vi bland annat stationsgympa i stora gympasalen. Start 5/9. Även här finns möjlighet att komma och pröva på kontakta då Göran Löfqvist telefon 37 114 eller 0704-975704.

Måndagar med start den 9/9 kl. 13,00 har vi handgympa och kl. 14,00 samma dag startar fotgympan. Kontakta Eva Gardell om du vill veta mer. Telefon: 210787 eller 0760-500787.

Övriga aktiviteter

Hantverkscafe. Vi träffas under gemytliga former och handarbetar, dricker kaffe och diskuterar. Information omvar och när får du av Gunilla Segerlund telefon 278706 eller0705-264387

Bokträffar. Vi träffas på Korpen i Funkisams lokal och pratar böcker, får information-inspiration av bibliotekarie Regina på bibloteket Korpen. Mer information får du av Monika Virgin telefon 213546.

Studiecirklar

De studiecirklar som vi förhandlar med ABF om att försöka genomföra är:
Datakunskap. Där ska vi fördjupa våra kunskaper i bland annat fotoshop.
Vinkunskap
Släktforskning
Gutamål
Har du förslag på andra studiecirklar som du skulle vilja gå, hör då av dig till vår studieorganisatör Sonia Wesley telefon 249928 eller 0705-549928

Möten

Under vecka 48 ska vi försöka gå till växthuset Linds och få inspiration om att göra egna advent - jularrangemang med årstidens växter.Anmälan till Sonia Wesly, telefon: 249928 eller 0705-549928
Under hösten kommer vi att föröka arrangera ett föredrag om särskilt tandvårdsbidrag. Datum ej bestämt men se efter annons i tidningen.
Under hösten kommer vi att ha ett möte i Hemse, där vi bland annat visar på olika gympor som är bra att göra i grupp. Lättare att komma igång i grupp en ensam.
Den 5 oktober spelar vi Boule mellan kl. 14,00 – 16,30 i Almedalens bouleklubb. Anmälan till Pia Dyvander Johansson telefon 24 87 71 eller 0709-223477
Den 11 oktober spelar vi Bowling kl. 18,00 med efterföljande Pizzabuffe. Anmälan till Sonia Wesley telefon 249928 eller 0705-549928.
Den 12 oktober är det Internationella Reumatikerdagen.

Utflykter
Tyskland 25 – 27 oktober. Information och anmälan till Göran Löfqvist tel:37114 alt 0704 975704.
7/12 Utflykt med jultallrik. Se annons i tidningen.

Styrelsearbetet
Om det är någon speciell fråga du vill att styrelsen ska ta upp / arbeta med vill vi att du kontaktar någon av nedanstående personer.
Planerade styrelsemöten är 13/2, 16/3, 17/4 (då i Slite) 15/5, 12/6, 14/8, 11/9, 9/10, 13/11, 11/12,
2014: 7/1 Planeringskväll, styrelsemöte 8/1 och 12/2  Distriktstämma (årsmöte) blir den 15/3.

Kontaktpersoner:
Ordförande: Göran Löfqvist tele:   37114,  0704-975704